پیشنهاد سردبیر

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 1013224

بر اساس آمار معاملات شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران به ۲,۰۹۷۰,۰۷۵ واحد افزایش یافت. در این روز، شاخص کل بورس بیش از ۱۲ هزار واحد رشد کرد.

از بازار سرمایه چه خبر؟

به‌گزارش قدس آنلاین، در تاریخ ۲۸ شهریور، برای دومین روز متوالی بازار بورس بالاخره شاهد افزایش شاخص کل بود و نقشه بازار به رنگ سبز درآمد. در این روز، شاهد افزایش نسبی در شاخص کل و قیمت سهام بودیم که منجر به سبز شدن بسیاری از نمادهای بورسی گردید. کارشناسان همواره بر این باورند که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سهام ایران می‌تواند به رشد ارزش شرکت‌ها و رونق بازار کمک کند و این تغییرات ممکن است انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری فراهم آورد.

رنگ سبز در بازار بورس نشان‌ دهنده افزایش قیمت فعلی سهم نسبت به قیمت قبلی آن است. این تغییر رنگ نمادها به سبز، بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانگر اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد. بنابراین، بازار سهام طی این مدت با رشد شاخص کل و افزایش قیمت برخی از سهام، روند مطلوبی را تجربه کرده است که می‌تواند بازتاب بهبود اوضاع اقتصادی و صنعتی شرکت‌های بورسی باشد.روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.

با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود. معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، رشد نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۶ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی مانند پارسان، وغدیر، شستا، وبملت، وغدیر، شپنا و خودرو تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس

نقشه-بازار
شاخص هم‌وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد افزایشی شد تا با رشد ۴۹۶۳ واحدی به ۶۸۷ هزار و ۶۱۸ واحدی رضایت دهد. در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۱۲ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۸,۱۵۶.۸۹۴.۵۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۶۴,۴۲۷.۵۴۲ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۶۶۷ میلیارد سهم است.
بازار نقدی
نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز زاگرس، وسپهر، شرانل، سامان، بپاس، فغدیر و فصبا هستند.

گزارش اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس حاکی از وجود ۴ قدرت وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد مستضعفان در صنعت فلزات اساسی و نبود تمرکز مدیریتی تخصصی در این صنعت است.

با توجه بر اهمیت نقش مالکیت سهامداران نهایی بر وضعیت صنعت فلزات اساسی و قواعد حاکم بر آن، این گزارش به دنبال ارائه بینشی در خصوص وضعیت چینش قدرت در صنعت فلزات اساسی است که با توجه به چنین مساله‌ای، این گزارش به تحلیل بازیگران قدرت در هفت نماد فولاد، فخوز، ذوب، کاوه، هرمز، ارفع و فجهان می‌پردازد.

غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیته فقهی سازمان‌ بورس و اوراق بهادار گفت: در طول ۱۷ سال گذشته بیش از ۱۰۰ ابزار مالی اسلامی، نهاد مالی، قرارداد و مانند آنها، در این کمیته مورد تصویب قرار گرفته است. بخش قابل ملاحظه ای از مصوبات کمیته فقهی در بورس کالا عملیاتی شده است. بورس کالای ایران، در طول سال‌های گذشته، قراردادهای آتی و هم اختیار معامله و هم اوراق سرمایه گذاری طلا و کشف پریمویم را به کار گرفته است.

چندی پیش ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق رهنی مسکن منتشر شد در کمتر از یک دقیقه مورد استقبال قرار گرفت. این یک ظرفیت بسیار خوبی است که باید دوباره از آن استفاده شود. چراکه اجازه می دهد بانک ها مطالبات طولانی مدت خود را نقد کنند و بار دیگری تامین مالی کنند.

منبع: گسترش نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.